Výmena stráží na Rendezi? Najmenší volebný obvod našej mestskej časti je odjakživa svojský nielen svojou polohou za železničným priecestím, ale aj komunitou, ktorá roky vytvárala jeho osobitný kolorit. Dlhé roky bol v zastupiteľstve mestskej časti bojovníkom za záujmy Rendezu Cyril Sekerka, ktorý si v Dominikovi Vrbovi (19) našiel aj potenciálneho nástupcu v samospráve.
Poznáte sa aj s Cyrilom Sekerkom?
Dominik Vrba: Samozrejme, sme dobrí kamaráti, dokonca si aj tykáme, hoci je medzi nami vekový rozdiel. Práve on ma poprosil, aby som to skúsil s kandidatúrou a bol tak jeho pokračovateľom pri presadzovaní požiadaviek starých Rendezákov. Jemu už zdravotný stav nedovoľuje venovať sa práci poslanca naplno, čo je pre nás všetkých veľká škoda. Ale dúfam, že sa mu polepší, lebo je to skvelý človek.
Hovoríte o starých Rendezákoch. Nie je to už takpovediac ohrozený druh?
Určite nie. Napriek novým obyvateľom vo Východnej aleji či na Šajbách je nás stále dosť, čo tu žijeme od malička a nedáme na túto lokalitu dopustiť. Nechceme nechať osud Východného v zlých rukách. Nebolo by dobré povoliť tu prehnanú výstavbu a naopak – malo by sa zachovať čo najviac z jeho starej atmosféry spojenej s tradíciou železničiarskeho sídla. Zachrániť unikátne budovy či pomôcť so zveľaďovaním nádražia.
Mnohí z nových obyvateľov, ktorí si tu kúpili byty, si sťažuje na zvuk vlakov. Ste technický typ, určite ste zaregistrovali navrhované riešenia – je možné s tým niečo urobiť?
Ak človek chce ísť bývať do nejakej lokality, mal by sa s ňou najskôr oboznámiť a pozisťovať, či mu bude vyhovovať. Napríklad aj čo sa týka hluku. Železnica je tu dlhé roky, bola skôr, ako bytovky. Prevádzka každým rokom klesá, a s ňou aj hluk. Verím, že hlučnosť sa dá znížiť – treba vypracovať projekt a zohnať na jeho realizáciu peniaze. Je to o snahe, trpezlivosti a aj čase.
Viac o téme aj tu: Dominik Vrba a záchrancovia vlakov bojujú za to, čo robí z Rendezu unikát
Ktoré problémy by ste ako poslanec riešili prioritne?
Určite tu nepripadá do úvahy ďalšia výstavba. Treba viac zelene a nové dopravné riešenia. Pomohla by autobusová linka na niektorý z prestupových bodov v centre mesta a okrem nákladnej železničnej dopravy by sa zišla aj osobná. Vlakom je človek za 10-15 minút na hlavnej stanici, čo MHD-čkou trvá aj 3 krát dlhšie. Samozrejme, aby sa osobná doprava zaviedla, bude treba vybudovať staničnú budovu, prípadne prístrešok, a nástupištia. Na mojej stránke podrobnejšie rozoberám aj možnosti rozvoja voľnočasových aktivít, športu či turizmu, pretože máme niečo, čo dokáže prilákať aj ľudí zo zahraničia.
rč, foto archív
Inzercia
Bez komentára