Bratislavskú dopravu čakajú v najbližších dňoch viaceré zmeny. Týkajú sa dokončenia prác na dvoch významných projektoch – Šafárikovho námestia a „nového“ Starého mosta cez Dunaj. Po ňom by už na jar mala začať premávať aj električka, ktorá po prvý raz v histórii spojí Raču s Petržalkou na druhom brehu Dunaja. Potvrdil nám to račiansky vicestarosta a predseda dozornej rady Dopravného podniku Bratislava Rastislav Žitný!
Sedmičku už nahradila šestka
Pokiaľ električky nezačnú jazdiť do Petržalky a nebude obnovená električková premávka cez Šafárikovo námestie a Štúrovu ulicu, jazdia linky č. 1, 4 a 6 po obchádzkových trasách.
Račanov sa týka najmä linka 6 do Karlovej Vsi, ktorá nahradila tradičnú linku 7. Tá v súčasnosti premáva po trase Rača (v rannej špičke od 6.30 do 8.30 h) – ŽST Vinohrady – Mladá garda – Račianske mýto – Blumentál – Poštová – Nám. Ľ. Štúra – Most SNP – Park kultúry – Lafranconi – Botanická záhrada – Karlova Ves (konečná).
Do Rače – teda na konečnú na Karpatskom námestí – premáva šestka iba v čase rannej špičky, inak končí na ŽST Vinohrady (Gaštanový hájik).
Rastislav Žitný: Detaily sa upresňujú
Termín spustenia električkových liniek po Starom moste do Petržalky ja zatiaľ otázny. Očakáva sa však v prvom štvrťroku 2016.“Môžem potvrdiť, že jedna z električiek by mala po novom jazdiť z Rače po novej trase až do Petržalky. Detaily sa ešte upresňujú, cestujúci sa o nových grafikonoch včas dozvedia,” potvrdil pre račaweb.sk ten najkompetentnejší zdroj – račiansky poslanec Rastislav Žitný, ktorý je šéfom Dozornej rady Dopravného podniku Bratislava.
Podľa čerstvo potvrdených informácií z Dopravného podniku Bratislava by sa mala dočkať zmeny trasa linky 3, ktorá by po novom pokračovala zo Špitálskej cez Štúrovu na Starý most a do Petržalky. Presné grafikony ešte Dopravný podnik nezverejnil
Malý zázrak sa podaril
V utorok 15. decembra primátor Ivo Nesrovnal oznámil, že prestavba Starého mosta je po dvoch rokoch náročných a komplikovaných prác ukončená. Pravdu povediac, ide o malý zázrak, že sa to – hoci s chybami a nedostatkami – všetko stihlo.
“Som veľmi rád, že môžem Bratislavčanom oznámiť splnenie sľubu. Most je dokončený poriadne, včas a v cene, ktorá bola zazmluvnená. V to málokto veril. Keď som pred rokom nastúpil do funkcie, most som prebral s trojmesačným sklzom a mestu hrozil finančný kolaps. Nastúpili sme ostrý kurz dokončenia s trojzmennou prevádzkou, neustálou kontrolou, novým harmonogramom a dennou spoluprácou so zhotoviteľom. Výsledkom je nový Starý most a po 54 rokoch sa vráti električka do Petržalky,” konštatoval Ivo Nesrovnal, ktorému zjavne spadol kameň zo srdca.
Ak by sa práce nedokončili, nemohla by si Bratislava nárokovať na stámiliónový príspevok z eurofondov a most by musela zaplatiť zo svojho rozpočtu, na čo by nemala dostatok peňazí a hrozila by nútená správa…
Zdroj: Račaweb, DPB, foto: archív, Magistrát hl. m. Bratislavy/Marek Velček
Bez komentára