Bratislavskú dopravu čakajú v najbližších dňoch viaceré zmeny. Týkajú sa dokončenia prác na dvoch významných projektoch – Šafárikovho námestia a „nového“ Starého mosta cez Dunaj. Po ňom by už na jar mala začať premávať aj električka, ktorá po prvý raz v histórii spojí Raču s Petržalkou na druhom brehu Dunaja. Potvrdil nám to račiansky vicestarosta a predseda dozornej rady Dopravného podniku Bratislava Rastislav Žitný!

Sedmičku už nahradila šestka

Elektricka-Petrzalka-1Pokiaľ električky nezačnú jazdiť do Petržalky a nebude obnovená električková premávka cez Šafárikovo námestie a Štúrovu ulicu, jazdia linky č. 1, 4 a 6 po obchádzkových trasách.

Račanov sa týka najmä linka 6 do Karlovej Vsi, ktorá nahradila tradičnú linku 7. Tá v súčasnosti  premáva po trase Rača (v rannej špičke od 6.30 do 8.30 h) – ŽST Vinohrady – Mladá garda – Račianske mýto –  Blumentál –  Poštová – Nám. Ľ. Štúra –  Most SNP – Park kultúry – Lafranconi – Botanická záhrada – Karlova Ves (konečná).

Do Rače – teda na konečnú na Karpatskom námestí – premáva šestka iba v čase rannej špičky, inak končí na ŽST Vinohrady (Gaštanový hájik).

Rastislav Žitný: Detaily sa upresňujú

Termín spustenia električkových liniek po Starom moste do Petržalky ja zatiaľ otázny. Očakáva sa však v prvom štvrťroku 2016.“Môžem potvrdiť, že jedna z električiek by mala po novom jazdiť z Rače po novej trase až do Petržalky. Detaily sa ešte upresňujú, cestujúci sa o nových grafikonoch včas dozvedia,” potvrdil pre račaweb.sk ten najkompetentnejší zdroj – račiansky poslanec Rastislav Žitný, ktorý je šéfom Dozornej rady Dopravného podniku Bratislava.

Podľa čerstvo potvrdených informácií z Dopravného podniku Bratislava by sa mala dočkať zmeny trasa linky 3, ktorá by po novom pokračovala zo Špitálskej cez Štúrovu na Starý most a do Petržalky. Presné grafikony ešte Dopravný podnik nezverejnil

Malý zázrak sa podaril

V utorok 15. decembra primátor Ivo Nesrovnal oznámil, že prestavba Starého mosta je po dvoch rokoch náročných a komplikovaných prác ukončená. Pravdu povediac, ide o malý zázrak, že sa to – hoci s chybami a nedostatkami – všetko stihlo.

“Som veľmi rád, že môžem Bratislavčanom oznámiť splnenie sľubu. Most je dokončený poriadne, včas a v cene, ktorá bola zazmluvnená. V to málokto veril. Keď som pred rokom nastúpil do funkcie, most som prebral s trojmesačným sklzom a mestu hrozil finančný kolaps. Nastúpili sme ostrý kurz dokončenia s trojzmennou prevádzkou, neustálou kontrolou, novým harmonogramom a dennou spoluprácou so zhotoviteľom. Výsledkom je nový Starý most a po 54 rokoch sa vráti električka do Petržalky,” konštatoval Ivo Nesrovnal, ktorému zjavne spadol kameň zo srdca.

Ak by sa práce nedokončili, nemohla by si Bratislava nárokovať na stámiliónový príspevok z eurofondov a most by musela zaplatiť zo svojho rozpočtu, na čo by nemala dostatok peňazí a hrozila by nútená správa…

Starý most, Bratislava, s koľajami pre električky

Starý most, Bratislava, s koľajami pre električky

Primátor Nesrovnal na novom Starom moste

Primátor Nesrovnal na novom Starom moste

Šafárikovoí námestie po rekonštrukcii

Šafárikovo námestie po rekonštrukcii

Štúrova ulica, Bratislava

Štúrova ulica, Bratislava

 

Nová električka

Konečná električiek Rača Komisárky.

Konečná električiek Rača Komisárky.

Zdroj: Račaweb, DPB, foto: archív, Magistrát hl. m. Bratislavy/Marek Velček