Ministerstvo dopravy zverejnilo štúdiu realizovateľnosti o pripravovanej výstavbe obchvatu Bratislavy vrátane úseku Ivanka pri Dunaji – Rača, ktorý najviac zaujíma ľudí z východnej časti mesta. Ako si predstavujú projektanti a ministerstvo dopravy napojenie diaľnice D4 na Raču?
Úsek Ivánka pri Dunaji – Rača
Túto časť obchvatu by mala tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Konkrétne to budú úseky D4 Jarovce Ivanka Sever a Ivanka Sever Rača spolu s úsekmi R7 Prievoz Ketelec, Ketelec Dunajská Lužná a Dunajská Lužná Holice.
Úsek diaľnice D4 Ivanka sever – Rača predstavuje dopravné prepojenie medzi existujúcou diaľnicou D1 a cestou II/502, v severovýchodnej časti hlavného mesta SR Bratislavy.
Výstavbou tohto úseku spolu s nadväznými úsekmi diaľnice D4 sa odkloní tranzitná doprava smerujúca do Rakúska a Maďarska, ktorá v súčasnosti prechádza po diaľnici D1 zastavaným územím mesta. Taktiež v tomto špecifickom území výrazne napomôže aj obsluhe dotknutého územia a odľahčí obce a existujúcu cestnú sieť od tranzitnej dopravy.
Mimoúrovňová križovatka ponad železnicu a výpadovku
Stavba „Diaľnica D4 Ivanka sever – Rača“ začína v mieste križovania s existujúcou diaľnicou D1 v mimoúrovňovej križovatke „Ivanka – sever“ na hranici k.ú. Vajnory / k.ú. Ivanka pri Dunaji v blízkosti Šúrskeho kanála.
Diaľnica D4 pokračuje severozápadným smerom v k.ú. Svätý Jur, mimoúrovňovo mostom križuje Vajnorský potok, obchádza jazero Lysec zo západnej strany, mimoúrovňovo križuje c. III/5021 (Vajnory – Čierna voda), cca 300 m od východného okraja existujúcej zástavby MČ BA – Vajnory, ďalej pokračuje súbežne so Šúrskym kanálom, mimoúrovňovo mostom križuje Račiansky potok, severovýchodne od plánovaného CEPIT-u.
V záverečnej časti trasa smeruje do územia vinohradov na východnom okraji Malých Karpát, kde v mimoúrovňovej križovatke „Rača“ mimoúrovňovo mostom križuje žel. trať Bratislava – Žilina a cestu II/502. Koniec predmetného úseku diaľnice D4 je v mimoúrovňovej križovatke „Rača“.
Vizualizácie úseku Vajnory – Rača:
Celková dĺžka predmetného úseku diaľnice D4 je 4,400 km. So začiatkom výstavby obchvatu hlavného mesta počíta ministerstvo dopravy na prelome rokov 2015 a 2016. Dokončený by mal byť po štyroch rokoch výstavby.
Zdroj: www.obchvatbratislavy.sk
Bez komentára