Na diaľnici D1 sa čoskoro začnú práce na projekte mimoúrovňovej križovatky, ktorej zámerom je dostať autá z Bernolákova a Chorvátskeho Grobu čo najskôr na diaľnicu resp. obchvat Bratislavy. Aký to môže mať vplyv na cestovanie Račanov v rannej či popoludňajšej špičke?

Národná diaľničná spoločnosť podpísala 7. apríla zmluvu na výstavbu diaľničnej križovatky Triblavina. Vybuduje ju rakúska spoločnosť PORR, ktorá zvíťazila v tendri. Zmluvná cena je 19,75 milióna eur bez DPH a lehota výstavby bola stanovená na 730 kalendárnych dní.

Súťaž na zhotoviteľa vyhlasovala NDS ešte v septembri 2013, cenu za zákazku vtedy odhadovala na 28,5 milióna eur bez DPH. Križovatka má byť financovaná zo zdrojov štátneho rozpočtu a je súčasťou projektu konečného rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou na šesťpruh.

Rozvoj územia Čierna Voda

Diaľničná križovatka Triblavina

Diaľničná križovatka Triblavina

Účelom navrhovanej stavby diaľničnej križovatky je zlepšiť dopravnú situáciu v okolí, nielen na momentálne dotknutom území, ale aj s výhľadom na dobudovanie prepojenia ciest I/61 a II/502.

Výstavbu križovatky Triblavina si podľa predkladateľov vyžiadala dopravná situácia v území. V súčasnej dobe sa prudko rozvíja urbanizácia územia obcí Chorvátsky Grob – Čierna Voda a Bernolákovo, čo má za následok zvýšenie dopravnej záťaže na existujúcej cestnej sieti v území.

Nová križovatka podľa generálneho riaditeľa NDS Milana Gajdoša stiahne dopravu z týchto oblastí čo najskôr na diaľnicu. “Bude to vklad do zlepšenia dopravnej situácie v tak exponovanom mieste, ako je okolie Bratislavy smerom na Trnavu,” opísal Gajdoš pre portál teraz.sk.

Aký to môže mať vplyv na Raču?

Ako možný vplyv na dopravu z Rače môže byť ten, že autá idúce v rannej špičke smerom z Pezinka by mohli využívať spojnicu cez Chorvátsky Grob a Čiernu Vodu a vyhnúť sa tak prejazdu cez Vajnory, ktorý je najmä na kruhovej križovatke pri novom stredisku OC Vajnoria kritický.

Popoludní by sa mohli zmenšiť kolóny na odbočovaní z obchvatu na nadjazd smerom do  Vajnôr. Tam dnes často stoja autá až ku čerpacej stanici OMV Zlaté piesky. Časť vodičov môže po dokončení stavby pokračovať rovno a diaľnicu opustiť až na novej križovatke Triblavina, odkiaľ môžu smerovať tak na Čiernu vodu, ako aj ďalej do Pezinka.

Fotogaléria:

Diaľničná križovatka Triblavina

Diaľničná križovatka Triblavina

Plánovaná križovatka Triblavina nie je priamo súčasťou nového obchvatu Bratislavy D4 - R7.

Plánovaná križovatka Triblavina nie je priamo súčasťou nového obchvatu Bratislavy D4 – R7.

Zdroj: NDS, úprav račaweb, foto: NDS